Μάριος Γαντζούδης
22 Nov
22Nov

Δείτε ποια είναι τα νέα δεδομένα που φέρνουν το πολυπόθητο «πράσινο φως» από την F1 

Εξελίξεις έχουμε στο θέμα της πιθανής 11ης ομάδας στην Formula 1 καθώς όπως αναφέρεται από πληθώρα αξιόπιστων πηγών η F1 είναι πλέον πολύ πιθανό να δώσει άμεση έγκριση στο project των Andretti Global και General Motors

Παρά την έγκριση που είχε πάρει αρχικά το όλο εγχείρημα από την FIA, η οποία είχε ανοίξει από μόνη της το θέμα περί 11ης ομάδας ξεκινώντας όπως γνωρίζουμε τις διαδικασίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από τις οποίες η Andretti είχε τελικά πάρει το σήμα για είσοδο στο άθλημα, η F1 είχε απορρίψει την ομάδα του Μάικλ Αντρέτι, χρησιμοποιώντας διάφορες (και κατά την γνώμη μου «φτηνές») δικαιολογίες, εκφράζοντας μεταξύ άλλων την άποψη ότι μια ομάδα που θα είναι απλή πελάτισσα της GM και όχι εργοστασιακή δεν θα μπορεί να είναι ανταγωνιστική, μένοντας κάθετη σε οποιαδήποτε είσοδο ομάδας πριν το 2028, όταν και οι πρώτοι κινητήρες της General Motors θα είναι διαθέσιμοι.

Παρόλα αυτά μέχρι και τώρα η Andretti δεν έδωσε δεκάρα για την απόφαση αυτή και μάλιστα είχε δώσει δυναμική απάντηση, τονίζοντας ότι συνεχίζει κανονικά τις προετοιμασίες για είσοδο το 2026, όταν και η Formula 1 θα εισέλθει στους νέους κανονισμούς της. Μάλιστα εγκαινίασε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στην Αγγλία, ενώ έχει προσλάβει αρκετά αξιοσέβαστα άτομα για το έμψυχο δυναμικό της, με κορυφαίο τον πρώην επικεφαλής τεχνικό διευθυντή της FIA και στέλεχος επί χρόνια σε κορυφαίες ομάδες, Πάτ Σίμοντς.

Το τελευταίο διάστημα ακόμη και οι πολιτικοί της Αμερικής είχαν εκφράσει παράπονα από την διαχείριση του θέματος και μάλιστα ασκήθηκε πίεση στην Liberty Media για το θέμα, όπως επίσης και μια έρευνα του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Η.Π.Α για το όλο ζήτημα. 
Όμως όπως όλα δείχνουν μερικές κρίσιμες αλλαγές που έγιναν το τελευταίο διάστημα μάλλον γεφύρωσαν το όποιο χάσμα υπήρχε μεταξύ των δύο πλευρών. Αρχικά ο Μάικλ Αντρέτι άφησε το κομμάτι της ιδιοκτησίας της ομάδας και τις καθημερινές του αρμοδιότητες στο επιχειρησιακό κομμάτι της Andretti, αντ'αυτού αναλαμβάνοντας ρόλο συμβούλου, με την ιδιοκτησία να είναι πλέον στα χέρια του Ντάν Τάουρις. Εκτός αυτού ένας από τους μεγαλύτερους πολέμιους του όλου εγχειρήματος, ο Γκρέγκ Μαφέι εγκαταλείπει το πόστο του CEO που έχει στην Liberty Media, μένοντας μόνο ως σύμβουλος από το νέο έτος.

Επιπλέον όπως έχει γίνει γνωστό τις τελευταίες ώρες, η General Motors θα αναλάβει πλέον μεγαλύτερο και πιο σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα Andretti, με πληροφορίες να κάνουν λόγο για ομάδα με την επωνυμία της GM και όχι Andretti Cadillac όπως αρχικά ήταν το σχέδιο. Αυτή η εργοστασιακή πλέον κατάσταση της ομάδας κάνει την όλη υπόθεση περισσότερο δελεαστική για όλους. 

Βέβαια το μοναδικό ερωτηματικό θα είναι το που θα βρει κινητήρες η ομάδα για τα πρώτα δύο έτη της, μέχρι να έρθουν οι δικοί της το 2028. Υπήρχε αρχικά συμφωνία μεταξύ Andretti και Renault για παροχή κινητήρων, όμως όπως ξέρουμε πλέον η Renault κλείνει το εργοστάσιο στο Βιρί, άρα και η GM θα πρέπει να κοιτάξει αλλού. Πάντως οι πρώτες πληροφορίες επ' αυτού κάνουν λόγο για παροχή από την Ferrari ή την Honda

Concept μονοθεσίου της Andretti-GM . Πηγή φωτογραφίας The-Race

Σε περίπτωση που μαθευτεί κάτι καινούριο για το project αυτό ή δοθεί το οριστικό «πράσινο φως» θα το μάθετε όπως πάντα εδώ, στο mpaladofatses.gr

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.