Στάθης Μπάστας
08 Sep
08Sep

Οι επιλογές λιγοστεύουν για τον Βάλτερι Μπόττας, ο οποίος δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει νέο συμβόλαιο με τη Sauber. 

Ο 35χρονος θέλει να υπογράψει πολυετές συμβόλαιο, αλλά η ελβετική ομάδα διστάζει να συμφωνήσει σε αυτούς τους όρους, καθώς εξετάζει εναλλακτικές λύσεις στην αγορά. Ο κύριος διεκδικητής για να αντικαταστήσει τον Μπόττας είναι ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο, ο οποίος χαίρει μεγάλης εκτίμησης από τον Ματία Μπιννότο.


Ο Βραζιλιάνος, μέλος της ακαδημίας της McLaren, αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τη θέση του Φινλανδού στη Sauber. Παρά το γεγονός ότι είναι μέρος της ακαδημίας της McLaren, ο Μπορτολέτο δεν έχει άμεσο μονοπάτι προς την F1 με την βρετανική ομάδα. Σε αντίθεση με τη Mercedes ή τη Ferrari, που μπορούν να δανείσουν τους οδηγούς της ακαδημίας τους σε πελατειακές ομάδες, η McLaren δεν έχει χώρο για τον Βραζιλιάνο.

Παρά τον θόρυβο γύρω από τον Λάντο Νόρις και τον Όσκαρ Πιάστρι, κανένας από τους δύο δεν θα αντικατασταθεί σύντομα. Και οι δύο οδηγοί αποτελούν μέρος των μακροπρόθεσμων σχεδίων της ομάδας.

Εξαιτίας αυτού, ο Μπορτολέτο έχει την ελευθερία να υπογράψει αλλού εάν προκύψουν ευκαιρίες στην F1. Ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος είναι ένας από τους μάνατζερ του Βραζιλιάνου οδηγού, συμμετέχει ενεργά στις διαπραγματεύσεις. Μετά από αρκετούς μήνες ανεπιτυχών διαπραγματεύσεων με τον Κάρλος Σάηνθ, η Sauber άρχισε να ψάχνει αλλού για εναλλακτικές λύσεις το καλοκαίρι. 

Ο Μπορτολέτο, ένας 19χρονος rookie που βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατάταξης της Formula 2, αποτελεί μια ελκυστική επιλογή. Παρά τους τίτλους ειδήσεων της F1 που εστιάζουν στους Κίμι Αντονέλι και Όλιβερ Μπέαρμαν, ο Βραζιλιάνος προηγείται και των δύο ταλέντων στην πρώτη του σεζόν στη Formula 2.


Παρόλο που το πρωτάθλημα της F2 είναι πολύ ασταθές για να κρίνει κανείς τον ρυθμό ενός οδηγού αποκλειστικά βάσει της κατάταξης, ο Μπορτολέτο είναι προφανώς μια συναρπαστική προοπτική.

Μόλις το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στη Monza, ξεκίνησε από την τελευταία θέση στο grid και τερμάτισε πρώτος. Έχοντας κατακτήσει το Πρωτάθλημα της Formula 3 πέρυσι, η ικανότητα του 19χρονου συνεχίζει να διαφαίνεται.

Εκτός από την ταχύτητά του, ο Μπορτολέτο έχει και μεγάλο εμπορικό δυναμικό. Η επίδραση του Φράνκο Κολαπίντο από την ένταξή του στη Williams έχει ήδη αποδειχθεί σημαντική, με αρκετούς Αργεντινούς χορηγούς να συνάπτουν συμφωνίες με την ομάδα. 

Και αυτό χωρίς να αναφέρουμε τον όγκο των Αργεντίνων οπαδών που συγκεντρώνει η ομάδα του Τζέημς Βάουλς.

Φυσικά, αυτό δεν μειώνει το γεγονός ότι το ντεμπούτο του Κολαπίντο ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Ωστόσο, δείχνει το είδος της επιρροής που θα μπορούσε να έχει ο Μπορτολέτο αν ενταχθεί στη Sauber. 

Αν και ο πρόσφατα διορισμένος τεχνικός διευθυντής Ματτία Μπιννότο έχει κάνει διπλωματικές δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης σχετικά με τον Μπόττας, δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι ο Φινλανδός βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Άλλωστε, η ελβετική ομάδα επιδίωξε αρκετά δημόσια να αντικαταστήσει τον Μπόττας με άλλους οδηγούς. 


Παρόλο που αυτές οι συμφωνίες δεν ευοδώθηκαν, η απροθυμία της Sauber να δεσμευτεί στον Μπόττας είναι αποκαλυπτική. Σε οποιαδήποτε στιγμή τους τελευταίους δώδεκα μήνες, θα μπορούσαν να έχουν επεκτείνει το συμβόλαιο του Μπόττας.

Ίσως αν ο Μπόττας ήταν ικανοποιημένος με μονοετές συμβόλαιο, η Sauber να ήταν πρόθυμη να οριστικοποιήσει το δυναμικό της για το 2025. Ωστόσο, αυτό το είδος βραχυπρόθεσμης συμφωνίας δεν είναι αποδεκτό για τον νικητή 10 αγώνων – ο οποίος θέλει ασφάλεια στην F1.

Επιπλέον, φαίνεται ότι η Audi προσπαθεί να δημιουργήσει την ιδανική συνεργασία οδηγών ενόψει των κανονισμών του 2026.

Αν και ο Μπόττας έχει εμπειρία και αποδεδειγμένα αποτελέσματα, ο γερμανικός κατασκευαστής μπορεί να προτιμά να επενδύσει σε έναν νέο οδηγό, ολοκληρώνοντας μια δυναμική συνεργασία οδηγών με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ. Έχοντας περάσει μήνες αξιολογώντας τις επιλογές τους, αναμένεται σύντομα μια απόφαση από την ομάδα με έδρα το Hinwil.

Σχόλια
* Το e-mail δεν θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα.