Στις 15 Νοεμβρίου του 2004, οι «Κόκκινοι Ταύροι» αγόρασαν τις «Γάτες» και έφτιαξαν τη δυναστεία της αυστριακής ομάδας όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.
Κυριαρχία (η). Στη σύγχρονη ιστορία της ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού - και ιδιαίτερα της Formula 1 - η Red Bull έχει γράψει ιστορία. Έχει αφήσει την υπογραφή της με χρυσό μελάνι, φαρδιά - πλατιά. Ωστόσο, η ιστορία της κατασκευαστικής δεν ήταν πάντα ρόδινη και σίγουρα δεν ήρθε εύκολα.
Οι «Κόκκινοι Ταύροι» δεν ήταν πάντα ιδιοκτήτες του brand. Απέκτησαν την ομάδα τους μέσω εξαγοράς από την Ford, η οποία έχασε την υπομονή της το 2004 με τα κακά αποτελέσματα της Jaguar τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, ο Αμερικανικός κολοσσός έθεσε σε πώληση τις «Γάτες» έναντι… ενός δολαρίου (!), σε όποιον έδινε την υπόσχεση ότι θα δαπανήσει ως επένδυση 400 εκατομμύρια δολάρια στο brand επί τρία έτη.
Προφανώς, η Red Bull δεν έχασε την ευκαιρία και τον Νοέμβρη του ίδιου έτους έκανε τη Jaguar δική της, μετονομαζοντάς την με το δικό της brand-name.
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός χρειάζεται υπομονή, πόσο μάλλον δε αν μιλάμε για τη Formula 1 σχεδόν 20 χρόνια πριν. Το πλάνο της Ford για την πορεία της στην ελίτ ήταν πολλά υποσχόμενο και η Jaguar δεν ήταν ομάδα που δεν την υπολόγιζες. Ωστόσο, η υπομονή της αμερικανικής κατασκευαστικής εταιρείας δεν ήταν συχνά… έντονη. Δεν είναι εύκολο όμως να βλέπεις εκατομμύρια δολάρια να επενδύονται και τα αποτελέσματα να μην είναι ανάλογα.
Η ομάδα εντάχθηκε για πρώτη φορά στη Formula 1 το 2000, στο Grand Prix της Αυστραλίας, το οποίο άνοιξε τον… χορό για εκείνη τη σεζόν. Οι βλέψεις της ήταν ξεκάθαρες και οι οδηγοί της ήταν μερικά από τα διασημότερα ονόματα της εποχής, όπως και οι συντελεστές της. Το 2003 ήρθε η κάτω βόλτα όμως, με τη Ford να… αγανακτά και να μειώνει δραματικά το μπάτζετ και να στέλνει το δικό της τελεσίγραφο προς όλους τους εμπλεκόμενους πως αν το σύνολο δεν τα πάει καλά σύντομα, τότε θα χρειαστεί να αποσυρθεί από τη συμμετοχή της στην F1 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η Ford δεν έμεινε μόνο στις απειλές, Το 2003 απέλευσε 70 άτομα από την ομάδα, μαζί με τον τρανό Νίκι Λάουντα! Προφανώς, αν… τόλμησαν να λάβουν μία τέτοια απόφαση, αυτό σημαίνει πως πολύ ευκολότερα μπήκαν στη διαδικασία να αντικαταστήσουν τους Μαρκ Βέμπερ και Αντόνιο Πιτσόνια, οι οποίοι ήταν οι οδηγοί της Jaguar. Τη θέση τους στα κόκπιτ έλαβαν οι Έντι Ιρβάιν και ο Πέδρο ντε λα Ρόσα.
Ωστόσο, η αμερικανική ομάδα φάνηκε να μετάνιωσε τη λύση συνεργασίας με τον Βέμπερ, ο οποίος ήταν ο πιο αποτελεσματικός πιλότος της. Ο δε Πιτσόνια δεν άγγιζε την ίδια επίδοση και σύντομα έχασε τη θέση του στην Jaguar από τον Τζάστιν Γουίλσον. Όλες αυτές οι αλλαγές, τα σκαμπανευάσματα και η αξιοπιστία στην απόδοση της ομάδας στις πίστες της Formula 1, έφεραν τα πάνω κάτω. Αυτή δεν ήταν καν η χαριστική βολή όμως, καθώς εκείνη ήρθε το 2004!
Κανείς θα έλεγε πως τα υπόλοιπα είναι ιστορία, αλλά δεν είναι και λίγο αυτό που έκανε η Red Bull στην F1. Πριν πάρει την ομάδα στα χέρια της όμως, η Jaguar έζησε μία… κόλαση το 2004, με τραγελαφικά προβλήματα και με λάθη που έμοιαζαν να μην έχουν γυρισμός, καθώς η θέληση είχε πάει περίπατο.
Η Ford έβλεπε την πώληση να είναι μονόδρομος και τον Σεπτέμβριο του 2004, πριν καν ολοκληρωθεί το καλεντάρι, ανακοίνωσε την απόφασή της. Όποιος θέλει αγοράζει την ομάδα για 1 δολάριο, αρκεί να υποσχεθεί πως θα επενδύσει 400 εκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα τρία έτη. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» όχι μόνο έδωσαν τα χέρια τους για την εν λόγω συμφωνία, αλλά διασφάλισαν πως θα διατηρηθούν 340 θέσεις εργασίας, με την ομάδα να βρίσκεται στο grid της Formula 1 την επόμενη χρονιά και να γράφει ιστορία μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι υπογραφές έπεσαν σαν σήμερα, πριν 20 χρόνια, στις 15 Νοεμβρίου του 2004!